Gondolatok Egészségről


Nokedli

Történetek:

13

Átlag:

Hozzászólások:

LAZÍTS - azaz - Speed-Wellness

2011.05.10 15:37 | Nokedli

Állandó stressz-hatás alatt élünk. A munkahely - bolondokháza, kígyózó sor vásárláskor - hogy lehet ezt kibírni, elmegy az orrod előtt a busz , amit ha elértél volna nem késel el ismét - ez őrület.

És ráadásul igen rosszul reagáljuk le ezeket a dolgokat. Ideges vagy beveszel egy dilibogyót, amitől elálmosodsz, ezért megiszol egy újabb kávét, majd még egyet, rágyújtasz, mert azt hiszed a nikotin nyugtatószer… este pedig nem megy az alvás.

És közben azt hajtogatod, hogy még meghalni sincs időm, de sajnos előbb-utóbb lesz, mert sajna igen jó úton haladsz pontosan ebbe az irányba.

__

Egy minimumprogramot ajánlok, amit nem én találtam ki. Távolkeleti származású, több módszerből összegyúrt gyakorlatsor, vallási és misztikus sallangjaitól megfosztva a maga egyszerűségében, ime:

 

Elfogadom, hogy kevés időd van, de 10, azaz TÍZ perced naponta azért csak van? Igaz?

 

És nem kell elmenni sehova! Ez nem kerül egy fityingedbe sem!

De legyen ez benne álladóan a napirendedben!

Mégpedig iktasd be ezt a napi tíz percnyi időt hat-nyolc részletbe!

Rendszeresen, nincs kifogás!

__

Nos, a hat egyszerű módszer elsajátítása és gyakorlása testünk gyors-szervizelésére.


I. 60 másodpercnyi trofotréning

Trofotréning (60 másodperc bárhol is legyél)

A trofotropia orvosi fogalom. Azt az állapotot fedi, amikor a test saját erejéből új energiát gyűjt, közben a test „akkumulátorai” másodperceken belül regenerálódnak, feltöltődnek.

A tréning pihentet, jó hatással van az öntudatra és a koncentrációs képességre.

Nem értelmi síkon hat, hanem a tudatalattit stimulálja. Az agy a test minden sejtjével kapcsolatban áll. A sejtek képesek üzeneteket fogadni, változásokra képesek. Megfelelő gyakorlás után mindenki képes bizonyos szinten befolyásolni fizikai állapotát. (No mi nem akarunk az indiai fakírok szintjéig eljutni!)

Hatszor 10 másodperc helyett kezdetben szánj rá 6-10 percet, az első lépésre kezdetben kb. 2-3 percet (ezen múlik, hogy a többi lépés a kívánt eredményeket meghozza!).

1. Lépj át a képzeletbe!

Kezdetben keress egy csendes zugot. Támaszkodj a falnak, vagy ülj le kényelmesen, csukd be a szemed (később már erre sem lesz szükséged) és gondolj egy számodra igen kellemes élményre, tájra, eseményre olyan erősen, hogy úgy érezd mintha most te is ott lennél (később akár vásárlás, utazás közben is képes leszel erre, sőt a szemed sem kell becsuknod ahhoz, hogy elválaszd magad a külvilágtól).

2. Érezd és figyeld tudatosan a légzésed!

Képzeld el, hogy minden kilégzésnél távozik egy nyomasztó problémád.

3. Találd meg az egyensúlyod!

Gondolj egy kétkarú mérlegre: az egyik felén te vagy a másikon a harag, stressz, félelmeid és effélék. Majd képzeld el amint a mérleg lassan egyensúlyba kerül.

4. Érezd a tested!

Gondolatban haladj végig a testeden. Kezd a fejeddel: A fejem tiszta, gondolataim nyugodtak és kellemesek. Ismételd. Könnyeden lélegzem ez jóleső érzés. Folytasd a jobb kezeddel. Ismételd: a jobb kezem meleg és laza, majd a bal. Az újjaim könnyedén, lazán mozognak, az egész karom laza, kezeim könnyűek és melegek. Ismételd. Összpontosíts erre az érzetre. Lábam friss és könnyűnek érzem. A talpam meleg, de nem izzadt. Ismételd. Kezdetben, jó ha olyan helyen vagy, ahol ki is mondod hangosan az előbbieket.

5. Nyugtasd meg a szíved!

Figyeld ahogyan nyugodtan és egyenletesen ver. Kezdetben keresd meg balkezeden csuklódnál a pulzusodat és mond ki a számokat 31, 32, 33 ha szívverésed kezdetben gyorsabb lenne, gondolj arra, hogy ezt a tempót szeretnéd elérni és egy idő múlva a szívverésed szinkronba kerül.

Ne legyél türelmetlen a jógik ezt több tíz évig gyakorolják!

6. Térj vissza frissen!

Ismételd el háromszor: teljesen nyugodt vagyok, majd nyisd ki a szemed.

__


II. Relaxációs gyakorlat

Mindkét kezünket tegyük vállszélességben egy bevásárló kocsi fogantyújára, egy polc szélére, hűtőpult szélére, széktámlára, vagy ami akad. Nem fogjuk a támpontunkat terhelni. Egyenesítsd ki mind a tíz lábujjad. És nyomd a talpad erősen a földhöz. Feszítsd meg a farizmod, egyenesítsd ki a hátad, a vállad nyomd lefelé a fejeddel pedig nyújtózz felfelé, amennyire csak lehetséges. Mindezt igen lassan. Ezután fordított sorrendben lazítsd el magad. Ezt ismételd párszor. (Ha nagyon felhúztad magad kitűnő lazító gyakorlat. (Kezdetben azért kell legalább három perc a teljes lenyugváshoz.)

__

III. Illatdopping

Szeretne felélénkülni?

Citrom, narancs, grépfrút, papaya és mangó. Ez az a gyümölcskoktél, amit ha orrunkon, bőrünkön vagy gyomrunkban érzékelünk felélénkülünk. Reggelidben szerepeljen legalább egy a fenti gyümölcsök közül. (Természetesen nem cukros lötty formájában!)

Feszült, ideges vagy?

Cseppents narancsvirágolajat csuklódra, a két csuklód dörzsöld össze és néha szippants egyet ebből a mennyei illatból!

Fáradtnak érzed magad?

Citrus plusz citromolaj a megoldás.

Ha halántékodat bedörzsölöd egy-egy cseppel javítja a koncentrációdat.

Rossz a kedved? Félelmek, szorongás gyötör?

Az mandarinolaj édes illatától könnyedebbnek érzed magad és egy idő múlva rossz érzéseid is elmúlnak.

Ezt hívják aroma terápiának. Képzett természetgyógyászok fantasztikus eredményekkel alkalmazzák. A finom illatmolekulákat a szaglósejtek és a több mint húszmillió idegvégződés a limbikus rendszerhez, azaz agyunk érzékelő központjába továbbítja. A kellemes illatok képesek befolyásolni kedélyállapotunkat, fizikális mutatóinkat sőt hosszútávon és tudatosan alkalmazva gyógyító hatásúak.

(Gondoljon a kamilla- és levendulaolajra mint patikaszerekre)

__


IV. Egy szín szín feldobhat, vagy lefáraszt

A színek e kettősségét régóta ismerik és tudatosan alkalmazzák! A szerelem és a tűz színe a vörös. Energiát ad, és növeli az életkedvet a narancsos-vörös (főleg napsütéshiányos téli időszakban). Jó hatással van az anyagcserére, az idegrendszerre és a keringésre, gyorsítja a légzést és elősegíti az adrenalin termelést. Ha lehangolt vagy végy fel egy piros pulcsit vagy egy vörösre árnyalt szemüveget.

De, ha élénk vörös falak között töltesz egy napot az túlpörget, idegesít. A világos élék sárga öt perc alatt megőrjít. Ezzel ellentétben a zöld szinte minden árnyalata és a lágy pasztelles főldszínek nyugtatnak.

A reklámipar is előszeretettel használja a színdinamika élettani vonatkozásait.

A pasztell lágy színek, a természetes anyagok színvilága megnyugtat. Szemben a reklámszíneknek nevezett élénk színárnyalatokkal, amelyek mágikusan vonzzák a tekintetet, de hosszas nézésük fáraszt. Sokan túlérzékenyek erre és fejfájással, sőt akár szédüléssel is figyelmeztetheti őket szervezetük.

__


V. Testünk első védőbástyája a bőrünk. Óvjuk és gondozzuk!

Ma már tudjuk, hogy bőrünk is érezheti kellemesen magát, hiszen találhatók benne receptorok az endorfin, a boldogsághormon fogadására.

Csak aktiválni kell őket. Kenjünk rá csokoládét? Na azt is lehet, nem haszontalan a kakaóvaj és a lecitin, igen értékes kozmetikumok. Egy jó csokipakolás az arcon jó lépése a kozmetikusnak egy nagykezelés során.

De a bőrünk nem csupán az arcunkból áll; az csak a kirakat.

Ha egy tisztasági, pórustágító fürdő után finoman bekrémezzük testünket regeneráló Aloe Vera, oliva, vagy madula kivonatot tartalmazó hidratáló krémmel az villámgyorsan beszívódik bőrünkbe. A gyengéd masszírozás, a bőrnedvesség visszapótlása, az esszenciális zsírsavak, az aloe vera sejtanyagcsere fokozó hatására aktiválódnak a receptorok. Nem csupán bőrünket tettük rendbe közérzetünk is kellemes lesz.

__

VI. A legolcsóbb pozitív energia nyerés

Már akkor pozitív energiát nyerünk, ha egyszerűen iszunk egy pohár ásványvizet, hiszen testünk ~70%-a víz.

Testünk igen érzékeny: ha túl kevés folyadékot fogyasztunk akkor az agyunk azonnal fáradtság érzettel reagál!

Mennyi folyadékot ajánlott fogyasztanunk?

Az optimális mennyiség függ a nemtől, életkortól és életviteltől. Egy középkorú háziasszony számára; 30 ml viz testsúly-kilogrammonként/nap, Vagyis egy 65 kg-os nőnek napi 1950 ml ~ 2 liter folyadékot kell fogyasztania. Ha aktív élet élsz, sportolsz, idegi terhelés alatt dolgozol természetesen növelni kell a napi kvótát.

Fontos, hogy a folyadékmennyiség elosztva egész napon át pótlódjon, valamint az aktív nappali szakaszban folyamatosan pótlódjon az ásványi anyag vesztés (vizelettel folyamatosan ürül) és segítsük meg a sejteket a salaktalanításban: pl. igyunk ásványvizet zöld teával.

Ha ideges lettél, vagy valami felbosszantott igyál néhány korty hideg vizet, lassan komótosan és a pozitív energiák visszatérnek - ez tuti.

 

NAPI 10 PERC  = 10 évvel hosszabb élet


Kapcsolódó képek:

Tetszett a történet?
Szavazatok: 0
Átlag:

Ehhez a történethez még nincsenek hozzászólások!

Jelentkezzen be, hogy hozzászólhasson a történethez!

toplista

A legolvasottabb történetek

1.

Alkohol - idézetek

2010.08.25 18:22
Megtekintve: 47463 alkalommal

2.

Mondókák óvodásoknak

2010.01.19 17:12
Megtekintve: 19799 alkalommal

3.

Anyáknapi versek

2010.04.05 12:36
Megtekintve: 17532 alkalommal

4.

Robot

2010.03.22 06:06
Megtekintve: 15337 alkalommal

5.

Zakuszka

2010.01.15 13:04
Megtekintve: 13541 alkalommal

válogatás

Véletlenszerűen kiemelt történetek

1.

Orosz csirkepástétom tésztában

2012.07.14 22:39
Megtekintve: 3161 alkalommal

2.

Okos kakas -Arab mese

2011.01.19 20:28
Megtekintve: 7828 alkalommal

3.

Gyermekdalok

2010.02.07 17:32
Megtekintve: 8399 alkalommal

4.

Nagylelkű pasas.

2010.02.05 20:37
Megtekintve: 6453 alkalommal

5.

Carissima Fidelissima 10. (2011. május-június)

2012.07.08 18:43
Megtekintve: 3028 alkalommal

hozzászólások

Legutóbbi hozzászólások

(2018.10.01 19:42)

(2015.12.06 09:09)

(2015.09.29 00:22)

(2015.09.27 00:13)

(2015.09.26 23:59)

(2015.09.24 22:18)

(2015.08.09 14:29)

(2015.03.08 11:42)

(2015.02.06 20:41)

(2014.09.09 21:45)

Képes ajánló